I když si pořád zanechává charakteristický vzhled MP4-22 a Mp4-23, letošní vůz je vzhledově velmi odlišný od svých předchůdců z důsledku dvou hlavních faktorů:
Aerodynamika:
Letošní aerodynamické předpisy byly vypracovány podle FIA a „Overtaking Working Group“, které se setkaly v průběhu roku 2007 s cílem řešit problémy, které se týkají Formule 1. Změny jdou nejvíce vidět kolem předního křídla, které bylo rozšířeno a zadní křídlo – je teď více kompaktní.
KERS systém:
Ve vozu MP4-24 je zabudovaný systém KERS, který byl vyvinut ve spolupráci s McLarenem a Mercedes-Benz HighPerfomanceEngines, kteří vyvíjí a zpřesňují systém téměř dva roky. Tento přístroj umožňuje autu vymáhat energii z brzdění auta a skladovat tak energii. Poté ji bude moct řidič uvolnit stisknutím jediného tlačítka na volantu.
Plně optimalizované KERS zařízení má výstup omezený na 400KJ. Tým je primárně zaměřen, aby se přesunuli k dalšímu zlepšování tohoto zařízení a to je integrace do podvozku, důvodem je minimalizace ztráty výkonu. Optimalizovaný KERS dodá po stisku tlačítka motoru výkon na 0,3 až 0,5 sekund. Tento systém může jezdec spustit jenom dvakrát za kolo. Pokud se vám zda 0,5 sekund málo, jezdci tohle budou pravděpodobně používat více u předjíždění soupeře. Tyto souboje pak budou mnohem zajímavější.
Zimní testovací program:
19-22. Ledna: Portimao Group test první
10-13. Února: Jerez Group test druhý
1-4. Březen: Jerez Group test třetí
9-12. Březen: Barcelona Group test čtvrtý
12. v týdnu bude soukromý test před dopravou do Melbourne.
< Předchozí | Další > |
---|