Ferrari představil monopost F2008 6. ledna v italském Maranellu. F2008 je 54 vozem F1 týmu Scuderia Ferrari. Novinkou je použití standardizované elektronické řídicí jednotky, jejímž výrobcem je McLaren Electronic Systems. Další novinkou je převodovka, která má vydržet čtyři závodní víkendy. Viditelné jsou boční ochranný prvky v prostoru hlavy pilota. Změny neobešly ani aerodynamiku vozu, která byla pochopitelně přepracována. Díky zákazu elektronické kontroly trakce bylo zjednodušeno řízení diferenciálu, motoru a převodovky. Finální verzi F2008 uvidíme až při VC Austrálie, jak je tomu každý rok.
Složení týmu zůstava stejné jako v roce 2007, mistr světa Kimi Raikkonen a Felipe Massa. Novým šéfem týmu se stal Stefano Domenicali, nahradil tak Jeana Todta.
Technická specifikace | |
---|---|
Šasi | uhlíková vlákna a voštinová konstrukce |
Motor | Ferrari 056, objem 2.4, V8 90°, 32 ventilů, vrtání 98 mm, váha pod 95 kg, atmosférický, podélně uložený |
Převodovka | Ferrari, 7 stupňů + 1 zpátečka, pouzdro z uhlíkatých vláken, umístněna podélně, bezprodlevová |
Brzdy | Brembo, kotoučové, uhlíkové, chlazené vzduchem |
Palivo | Shell |
Váha | 605 kg (včetně jezdce, paliva, oleje, vody, maziv a chladící kapaliny) |
Ferrari F2008
< Předchozí | Další > |
---|