Monoposty

Red Bull RB4

Monopost Red Bull RB4 byl představen 16. ledna ve španělském Jerezu. Tým Red Bull využívající motor Renault skončil loni v poháru konstruktéru na 5. místě. Majitel stáje, 63letý rakušan Dietrich Mateschitz věří, že se tým dočká výtězství. Letos bude spoléhat na výkony Davida Coultharda a Marka Webbera.

David Coulthard (vlevo) a Mark Webber

David Coulthard – Mark Webber – Red Bull RB4
 

BMW Sauber F1.08

Tým BMW Sauber má v roce 2008 jediný cíl – první výtězství. Vybojovat ho má s vozem F1.08, který byl představen 14. ledna v německém Mnichově. F1.08 má být „radikální evolucí“, říká technický ředitel Willy Rampf. BMW loni ukázalo, že je na dobré cestě. Složení týmu se letos v BMW nemění, Nick Heidfeld a Robert Kubica se mají postarat o co nejlepší výsledky.

BMW Sauber F1.08
 

Toyota TF108

Toyota představila svůj vůz TF108 10. ledna v německém Kolíně. TF108 má od předchozí verze posunuté těžiště vozu a delší rozvor náprav, tím má vůz získat lepší stabilitu. Výrazná změna je v aerodinamice vozu. V sezoně 2007 získala Toyota pouze 13 bodů, výkony týmu by měli zlepšit Jarno Trulli a Timo Glock, který nahradil Ralfa Schumachera.

Toyota TF108

Toyota TF108
 

McLaren MP4-23

7. ledna, v den 23. narozenin Lewise Hamiltona, představil McLaren v německém Stuttgartu monopost McLaren MP4–23. McLaren navázal na loňský monopost MP4–22, který byl mimo jiné nejspolehlivejším vozem v F1 (v sezoně 2007), proto se nový vůz od svého předchůdce příliš neliší. Na vývoji MP4–23 se podílelo 150 inženýrů. Po odchodu Fernanda Alonsa do Renaultu, bude Hamiltonovým týmovým kolegou fin Heikki Kovalainen.

McLaren MP4–23

McLaren MP4–23

 

Ferrari F2008

Ferrari představil monopost F2008 6. ledna v italském Maranellu. F2008 je 54 vozem F1 týmu Scuderia Ferrari. Novinkou je použití standardizované elektronické řídicí jednotky, jejímž výrobcem je McLaren Electronic Systems. Další novinkou je převodovka, která má vydržet čtyři závodní víkendy. Viditelné jsou boční ochranný prvky v prostoru hlavy pilota. Změny neobešly ani aerodynamiku vozu, která byla pochopitelně přepracována. Díky zákazu elektronické kontroly trakce bylo zjednodušeno řízení diferenciálu, motoru a převodovky. Finální verzi F2008 uvidíme až při VC Austrálie, jak je tomu každý rok.

Ferrari F2008

 

 
Strana 2 z 2

Reklama

Reklama

Náš tip

Kdo je online

Právě připojeni - hostů: 50 

Statistiky

Členové : 6759
Obsah : 220

Komentáře


Poslední novinky

Nejčtenější

Pohár konstruktérů 2009

Pos Team Points
View full table