Odvolací soud Mezinárodní automobilové federace FIA dnes v Paříži rozhodl o tom, že vozy stájí Brawn GP, Williams a Toyota neporušují svým designem, konkrétně specifickou konstrukcí zadních difuzorů, pravidla. Výsledky Velkých cen Austrálie a Malajsie tak zůstaly v platnosti.
Pětičlenný soud FIA po úterním osmihodinovém výslechu všech stran zamítl protest, který podaly už před úvodním závodem sezony týmy Ferrari, Renault, Red Bull a BMW-Sauber. Nesouhlasily totiž s rozhodnutím traťových komisařů v Melbourne, kteří pustili monoposty s upravenými zadními difuzory na start. "Na základě vyslechnutých argumentů a předchozích faktů soud rozhodl, že komisaři jednali správně. Vozy splňovaly platná pravidla," uvedla FIA v oficiálním vyjádření.
Již v úterý zúčastněné strany označovaly tento výsledek jako pravděpodobnější vyústění celé kauzy, o den později se představitelé trojice zpochybněných stájích mohli radovat po úspěších na dráze i z vítězství u zeleného stolu.
"Respektujeme právo soupeřů zpochybnit součásti designu a koncepci našeho auta. Náš názor ale potvrdilo technické oddělení FIA, komisaři v Austrálii a Malajsii a teď také pětice soudců. Náš vůz nikdy neporušoval technické regule na tuto sezonu," uvedl Ross Brawn, jehož jezdcům patří první dvě místa v celkové klasifikaci.
"Byl jsem přesvědčen o tom, že odvolací soud dospěje k tomuto rozhodnutí. Nikdy jsme nepochybovali o tom, že by naše auto nevyhovovalo pravidlům," nechal se slyšet šéf Toyoty Tadaši Jamašina. Piloti japonského týmu zase okupují třetí a čtvrtou příčku průběžné klasifikace. "Jsem rád, že už je to vše za námi a můžeme se soustředit na pokračování sezony," dodal.
V čele šampionátu tak rozhodnutím FIA definitivně zůstal Brit Jenson Button s brawnem, jenž má na kontě po triumfech v Austrálii a Malajsii 15 bodů. Následují jej týmový kolega Rubens Barrichello a Jarno Trulli s Timem Glockem.
V neděli se pojede v Číně třetí díl mistrovství světa a Brawn GP coby nástupnická stáj týmu Honda bude na základě verdiktu opět v pozici velkého favorita. Ostatní týmy v čele s Ferrari nyní budou muset horečně pracovat na úpravě difuzorů, které svými aerodynamickými vlastnostmi údajně zlepšují čas na jedno kolo až o půl vteřiny.
Například zástupci Renaultu už informovali o tom, že mají připravený prototyp, který může startovat v Šanghaji. Rozhodnutí FIA se ale neúspěšným týmům nelíbilo. "Nyní bude muset sedm týmů vynaložit velké investice a přestavět svá auta," zlobil se po rozhodnutí FIA šéf další protestující stáje BMW-Sauber Mario Thiessen.
Zdroj: ČTK
< Předchozí | Další > |
---|