VC Číny bude zřejmě opět v režii vozů Brawn GP

china-grand-prixJe velmi pravděpodobné, že si Jenson Button připíše třetí vítězství ve třetím závodu letošního ročníku mistrovství světa vozů formule 1. I pro nedělní Velkou cenu Číny na okruhu v Šanghaji je Brit velkým favoritem, navíc může jet s klidným svědomím, neboť Mezinárodní automobilová federace rozhodla ve sporu o regulérnosti zadních difuzorů ve prospěch jeho týmu Brawn GP. Ta zatím dosavadnímu průběhu MS jasně kraluje, za Buttonem je druhý v celkovém hodnocení jeho stájový kolega z Brazílie Rubens Barrichello.

Naopak problémy mají vládci minulých sezon Ferrari a McLaren. Zatímco britský tým s úřadujícím mistrem světa Lewisem Hamiltonem má alespoň bod, u Ferrari zažívají nejhorší start za sedmnáct let a jsou úplně na nule. Kvůli tomu sáhli k reorganizaci týmu a změnám na monopostu, stejně jako většina dalších stájí sáhnou zřejmě i ke změně designu problematických difuzorů.

Naopak překvapením jsou kromě nového týmu Brawn GP také výkony vozů týmu Toyota, který je zatím jasně druhý v Poháru konstruktérů. Ostatní zatím paběrkují a dá se očekávat, že k žádným zásadním změnám v Číně nedojde.

"Jsem samozřejmě potěšen, jak letošní sezona začala. Ale nelze to přeceňovat, byly to jen dva závody," prohlásil Button, který navíc v druhém dílu v Malajsii dostal kvůli předčasnému ukončení závodu vinou silného deště jen polovinu bodů. "Každý tým se bude snažit zlepšit a já očekávám velmi náročné souboje. Ale samozřejmě chci v úspěších pokračovat," prohlásil muž, který v prvním závodu v Číně v roce 2004 skončil druhý za Barrichellem, který tehdy jezdil u Ferrari.

Flashová animace okruhu v Šanghaji (klikni pro přehrání)

Zatím největšími soupeři jezdců stáje Brawn GP jsou Němec Timo Glock a Ital Jarno Trulli. Jejich toyoty totiž také používají nyní už legální difuzor. "Loni se mi v Číně dařilo a dojel jsem na bodech," připomněl Glock sedmé místo. "Ale letos bych se sedmým místem nebyl spokojený. To je jasné, chci výš," neskrýval své ambice německý jezdec.

Stav v McLarenu a Ferrari, vítěze loňského Poháru konstruktérů, lze nazvat krizí. McLaren navíc ještě bude čelit 29. dubna slyšení před Světovou radou motorsportu, která se bude zabývat lhaním Hamiltona při úvodní Velké ceně Austrálie, po které byl Brit nakonec diskvalifikován.

"Udělali jsme nějaká vylepšení na autě a já doufám, že se to projeví," nechal se slyšet Hamilton, vítěz loňského závodu v Číně. Před sezonou svůj monopostu kritizoval, že je nekonkurenceschopný. "Snad se v kvalifikaci dostaneme víc dopředu a budeme bojovat o body," dal najevo, že jeho cíle jsou letos skromné.

U Ferrari chtějí začít od píky. "Jsme na začátku. Začínáme znovu," prohlásil Brazilec Felipe Massa, jehož tým vyhrál tři z pěti Velkých cen Číny. "Musíme stoupat postupně a sbírat bod po bodu a snažit se vylepšovat auto," vykládal. Kvůli tomu odjel manažer stáje Luca Baldisserri do Itálie, aby v týmové továrně na vylepšení monopostu pracoval. Do Číny se nevrátí, jeho funkci přebere závodní inženýr Chris Dyer. U Ferrari věří i ve výhodu systému KERS, sběru kinetické energie, kvůli němuž by mohli piloti Ferrari na dlouhých rovinkách v Šanghaji snadno předjíždět.

Závod v Číně byl v programu mistrovství světa posunut z konce sezony na začátek kvůli lepším podmínkám. Na trati by tudíž neměly být tak vysoké teploty, ale rovněž je podle meteorologů větší možnost dešťů, které zničily minulý závod v Malajsii.

Supermoderní areál pro 200.000 diváků bude hostit o víkendu třetí závod letošního ročníku mistrovství světa vozů formule 1. Trať na předměstí Šanghaje je největším závodním okruhem na asijském kontinentu v seriálu.

Trať o délce 5,451 kilometru má tvar čínského znaku pro výraz "šang", tvoří ji čtrnáct zatáček, stejný počet levých i pravých. Nejdelší rovinka měří 1200 metrů a na jejím konci dosahují vozy rychlosti kolem 320 kilometrů v hodině.

V nedělním závodě bude obhajovat prvenství Brit Lewis Hamilton z týmu McLaren, úřadující mistr světa.

Charakteristika trati:

Délka okruhu: 5.451 km.

Počet kol: 56 (305,066 km)

Nejrychlejší kolo v závodu: Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2004: 1:32,238 = 212,749 km/h.

Více o trati Shanghai International Circuit

 

Reklama

Reklama

Náš tip

Kdo je online

Právě připojeni - hostů: 8 

Statistiky

Členové : 6759
Obsah : 220

Komentáře


Poslední novinky

Nejčtenější

Pohár konstruktérů 2009

Pos Team Points
View full table