Ferrari si bylo už před závodem vědomo možné poruchy Räikkönenova motoru už před závodem velké ceny Evropy. Motor také nakonec opravdu selhal a Räikkönenen musel v 46 kole odstoupit ze závodu. Ferrari vědělo, že může nastat podobný problém, kvůli kterému na Maďarském okruhu musel ze závodu odstoupit Fellipe Massa. Šlo opět o prasklou ojnici motoru 056 V8. Daná součástka byla totiž ze stejné výrobní série jako ta, která se porouchala v Massově voze.
Jak Ferrari uvedlo na svých oficiálních stránkách www.ferrariworld.com, techničtí inženýři se obávali stejné poruchy již dopředu, rozhodli se ale riziko poruchy podstoupit.
Důvodem toho rozhodnutí byla penalizace Räikkönena v případě výměny motoru, která by ho posunula o 10 míst zpět na startovním roštu. Toto rozhodnutí nakonec posunulo Räikkönena na 3 místo celkového bodování kvůli odstoupení ze závodu. Jeho vůz byl odvezen v pondělí ráno do Maranella na detailní prohlídku. Prvotní ohledání skutečně zjistilo prasklou ojnici. Další testy mají zjistit příčinu této závady.
< Předchozí | Další > |
---|