Dokud Kimi bojoval za tým McLaren Mercedes, byla nádhera sledovat jeho souboje s Alonsem a Schumacherem. Alonso útočil dravostí, Schumacher chytrostí a zkušenosti, kdežto Kimiho největší zbraň byla rychlost. Pokud měl auto dobře nastavené, nestačil mu nikdo. Problém většinou nastálval kolem 20tého kola, kdy motor Mercedes nevydržel tempu finského závodníka a odporoučel se. Tím hasly šance na získání titulu už dříve.
Přestupem do týmu z Maranella si měl zajistit dvě důležité věci, tou první měla být jasná pozice jedničky týmu a tou druhou, že už mu nebude stát v cestě za titulem Michael Schumacher. Ovšem zde jakoby dirigentovi zaskočilo a celý orchestr se rozladil. Ferrari oznámilo, že bude mít vyrovannou jezdeckou dvojici, Kimi se začátkem minulé sezóny trápil, nemohl si zvyknout na vůz, prosakovaly informace, že odmítá testovat a navíc ani nedošlo k bližšímu spřátelení s Felipem Massou. Přiznejme si, že zisk titulu v posledním závodě byla velká náhoda, ovšem musím jedním dechem dodat že v druhé půlce sezóny Kimi podával kvalitní výkony.
Letos jakoby se Kimi opět hledal. Působí dojmem , že už mu je Formule 1 na obtíž, jeho stájový kolega ho poráží jak v závodech tak ve kvalifikacích. Icemanovi jako by došla motivace. Vše tohle připomíná situaci s Mikou Häkkinenem. Ten se ke konci své kariéry ve Formuli1 taky hledal. Nakonec se v půlce sezony 2001 rozhodl skončit na dobro. Pomalu se začíná zdát, že angažování Räikkönena i pro sezonu 2009 bylo chybou. A o slavném útoku na titul z druhé řady jak tomu bylo loni si po nehodě v Singapuru můžeme tak akorát nechat zdát.
Kimimu do hlavy nevidí nikdo, ovšem ze všech střípku se dá poskládat obraz toho, proč se mu u Ferrari nedaří jako u McLarenu:
1) Není jasnou týmovou jedničkou.
2) Chladná severská povaha nezapadla to italského týmu, kde je 90% všeho postaveno na přátelství a důvěře.
3) Vztah s týmovým kolegou na bodu mrazu, Kimimu to nejspíš takto vyhovuje.
4) Je o něm známo, že nenávidí testování (na které byli u Ferrari zvyklí za dob MSCH každou volnou chvíli) a PR akce.
5) MSCH trávil s mechaniky během testování každou volnou chvíli, kroužil i celý den, jen aby pomohl odstranit drobnou chybku a zlepšit tak vůz. Tohle od Kimiho nečekejte.
6) Ztráta motivace - ve F1 vyhrál co se dalo, vyhrál kvalifikaci, vyhrál Velkou cenu, vyhrál celý šampionát. Co víc by mohl vyhrát?
7) Týmový kolega ho poráží jak v kvalifikaci tak i v závodech a tým spoléhá nyní na něj.
8) Vzhlíží k závodům rally, o kterých se nejednou vyjádřil, že jej velmi lákají a že po kariéře v F1 by je rád vyzkoušel.
9) Kimi byl dlouho dobu znám svými výstřelky pod vlivem alkoholu, kterému se rád oddával. Je pravděpodobné, že ve smlouvě s Ferrari má klauzuli, která mu tyto excesy zakazuje. Je otázka pod jakým trestem, protože od doby co je Kimi u Ferrari tak "seká latinu".
Stačí se mu podívat do tváře a vydíte, že mu něco nesedí, že není šťastný. A pokud není Kimi uvolněný, v pohodě a maximálně koncentrovaný, nemůže se nikdy opět stát světovým šampiónem Formule 1.
< Předchozí | Další > |
---|