Co se stalo s Icemanem?

Kimi Räikkönen, mistr světa Formule 1, vítěz 17 Grand Prix, jezdec týmu Sauber Petrobras, McLaren Mercedes a Ferrari. Kdysi jeden z nejtalentovanějších a nejrychlejších pilotů, kteří sedali za volant monopostu. V sezóně 2003 ho dělily od vítězství v celém šampionátu pouhé dva body, díky kterým připadl titul Michaelu Schumacherovi, pro něj 6tý titul z celkových 7. A právě odcházejícího statisticky nejlepšího pilota F1 všech dob měl Kimi v budoucnu v kokpitu Ferrari nahradit.

Dokud Kimi bojoval za tým McLaren Mercedes, byla nádhera sledovat jeho souboje s Alonsem a Schumacherem. Alonso útočil dravostí, Schumacher chytrostí a zkušenosti, kdežto Kimiho největší zbraň byla rychlost. Pokud měl auto dobře nastavené, nestačil mu nikdo. Problém většinou nastálval kolem 20tého kola, kdy motor Mercedes nevydržel tempu finského závodníka a odporoučel se. Tím hasly šance na získání titulu už dříve.

Přestupem do týmu z Maranella si měl zajistit dvě důležité věci, tou první měla být jasná pozice jedničky týmu a tou druhou, že už mu nebude stát v cestě za titulem Michael Schumacher. Ovšem zde jakoby dirigentovi zaskočilo a celý orchestr se rozladil. Ferrari oznámilo, že bude mít vyrovannou jezdeckou dvojici, Kimi se začátkem minulé sezóny trápil, nemohl si zvyknout na vůz, prosakovaly informace, že odmítá testovat a navíc ani nedošlo k bližšímu spřátelení s Felipem Massou. Přiznejme si, že zisk titulu v posledním závodě byla velká náhoda, ovšem musím jedním dechem dodat že v druhé půlce sezóny Kimi podával kvalitní výkony.

Letos jakoby se Kimi opět hledal. Působí dojmem , že už mu je Formule 1 na obtíž, jeho stájový kolega ho poráží jak v závodech tak ve kvalifikacích. Icemanovi jako by došla motivace. Vše tohle připomíná situaci s Mikou Häkkinenem. Ten se ke konci své kariéry ve Formuli1 taky hledal. Nakonec se v půlce sezony 2001 rozhodl skončit na dobro. Pomalu se začíná zdát, že angažování Räikkönena i pro sezonu 2009 bylo chybou. A o slavném útoku na titul z druhé řady jak tomu bylo loni si po nehodě v Singapuru můžeme tak akorát nechat zdát.

Kimimu do hlavy nevidí nikdo, ovšem ze všech střípku se dá poskládat obraz toho, proč se mu u Ferrari nedaří jako u McLarenu:

1) Není jasnou týmovou jedničkou.

2) Chladná severská povaha nezapadla to italského týmu, kde je 90% všeho postaveno na přátelství a důvěře.

3) Vztah s týmovým kolegou na bodu mrazu, Kimimu to nejspíš takto vyhovuje.

4) Je o něm známo, že nenávidí testování (na které byli u Ferrari zvyklí za dob MSCH každou volnou chvíli) a PR akce.

5) MSCH trávil s mechaniky během testování každou volnou chvíli, kroužil i celý den, jen aby pomohl odstranit drobnou chybku a zlepšit tak vůz. Tohle od Kimiho nečekejte.

6) Ztráta motivace - ve F1 vyhrál co se dalo, vyhrál kvalifikaci, vyhrál Velkou cenu, vyhrál celý šampionát. Co víc by mohl vyhrát?

7) Týmový kolega ho poráží jak v kvalifikaci tak i v závodech a tým spoléhá nyní na něj.

8) Vzhlíží k závodům rally, o kterých se nejednou vyjádřil, že jej velmi lákají a že po kariéře v F1 by je rád vyzkoušel.

9) Kimi byl dlouho dobu znám svými výstřelky pod vlivem alkoholu, kterému se rád oddával. Je pravděpodobné, že ve smlouvě s Ferrari má klauzuli, která mu tyto excesy zakazuje. Je otázka pod jakým trestem, protože od doby co je Kimi u Ferrari tak "seká latinu".

Stačí se mu podívat do tváře a vydíte, že mu něco nesedí, že není šťastný. A pokud není Kimi uvolněný, v pohodě a maximálně koncentrovaný, nemůže se nikdy opět stát světovým šampiónem Formule 1.
 

Reklama

Reklama

Náš tip

Kdo je online

Právě připojeni - hostů: 36 

Statistiky

Členové : 6759
Obsah : 220

Komentáře


Poslední novinky

Nejčtenější

Pohár konstruktérů 2009

Pos Team Points
View full table