Zprávy F1, Formule 1, Velká cena, Formule závody

Räikkönen srazil mechanika v boxech

Kimmi Raikkonen srazil mechanika v boxuKimmi Räikkönen se omluvil za svou chybu v boxech, při níž srazil mechanika a málem vytrhl tankovací hadici. "Byla to moje chyba, prostě jsem vyrazil moc brzo", řekl k tomuto incidentu. Jakmile měl Kimmi vyměněná všechna 4 kola, tak nakoukal na semafor a prostě vyrazil. Jenže měl ještě stále zapojenou tankovací hadici, mechanik který byl neblíže se už nestačil uhnout a byl sražený k zemi. Ležícího muže pak přejel zadním kolem svého monopostu.

 

GP Británie se od roku 2010 pojede v Donington Parku

Od roku 2010 se velká cena Británie ve Formuli 1 bude jezdit na okruhu v Donington Parku místo současného okruhu v Silverstone. Tuto změnu oznámil prezident Mezinárodní automobilové asociace FIA Max Moosley v Silverstonu, kde se v současné době závody Formule 1 v Británii jezdí.

max_mosley
 

Velká cena Kanady

Kanadský okruh jenž nese jméno závodníka Gillesa Villeneuva se řadí mezi technicky náročnější okruhy. Ze šikan se většinou akceleruje až „na podlahu“, proto zde mohou být zvýhodněny silnější motory. Loni na tomto okruhu poprvé zvítězil Lewis Hamilton. Robert Kubica zde poprvé vážně havaroval.

Robert Kubica – nehoda 2007

Robert Kubica – nehoda 2007 v Kanadě
 

Velká cena Monaka

Okruh v Monte Carlu je jeden z nejznámějších okruhů ef-jedniček. Důvodů je hned několik – jezdí se zde v ulicích, předjíždění je prakticky nemožné, je nejkratší a nejpomalejší závod v kalendáři, mezi diváky se mísí slavní lidé… Program kolem závodu je plný módních přehlídek, večírků těch nejbohatších atd. – prostě nejlukrativnější závod v kalendáři.

Monte Carlo Street Circuit

Monte Carlo Street Circuit
 

Velká cena Španělska

Okruh ve Španělsku funguje od roku 1991 a mimo závodů je využíván také pro testování vozů během sezony i pro testování v zimní přestávce. Je zajímavý svou kombinací zatáček a rovinek. Okruh maximálně zatěžuje pneumatiky, nastavení vozů je velice obtížné kvůli stále se měnícímu silnému větru. „Kdo je rychlý ve Španělsku, bude rychlý i na ostatních tratích.“

Circuit de Catalunya

 

Platy jezdců F1

Plat Fernanda Alonsa letos činí 29 mil. EUR (729 205 000 CZK). Je zřejmé že vstup Alonsa zpátky do Renaultu nebyl pro šéfa týmu Flavia Briatoreho jednoduchý, přinejmenším ho to stálo „hodně“ přemlouvání investorů a dalších činitelů s vedení týmu. I přes to že Alonso s týmem získal dva tituly mistra světa v letech 2005 a 2006, letos patří Renault mezi „slabší“ týmy ve středu pole. Fernando má po celém světě miliony fanoušků, a to přidává hlavně na popularitě týmu jejímž hlavním sponzorem je holandská společnost ING Group. Loga společnosti byla loni v závodech nejviditelnější a nejčastěji snímané televizní kamerou. Letos je ING hlavním sponzorem Velké ceny Austrálie, Maďarska a Belgie, mimo jiné bude zabírat reklamní plochy v 13 závodech (z 18).

Fernando Alonso a Flavio Briatore

Fernando Alonso – Flavio Briatore
 
Strana 23 z 25

Reklama

Reklama

Náš tip

Kdo je online

Právě připojeni - hostů: 19 

Statistiky

Členové : 6759
Obsah : 220

Komentáře


Poslední novinky

Nejčtenější

Pohár konstruktérů 2009

Pos Team Points
View full table