V pátek v Jerezu nejrychlejší De la Rosa

Poslední testy v sezóně 2008, kterých se zůčastnilo více týmů, v pátek skončili. Poslední den kraloval v Jerezu testovací pilot stáje McLaren Pedro De la Rosa, kterému se jako jedinému z osmi jezdců podařilo zajet čas 1m 18.992s, což bylo o čtvrt vteřiny lepší čas než měl jeho nejbližší pronásledovatel, Nick Heidfeld s monopostem BMW Sauber.


"Dnes jsem se koncentroval na mechanický a aerodynamický vývoj auta," sdělil Heidfeld po tom co odkroužil 98 kol ve verzi F1.08. Celkově ujel za týden 1 465 kilometrů. "Objevili jsme některé slibné řešení jak vylepšit nastavení auta."

V pátečních skvělých podmínkách, kdy mnoho jezdců dosáhlo téměř 100 okruhů, se týmy znova plně zapojily do testů, po tom co ztratily mnoho času z důvodu čtvrtečního deště. Lucas di Grassi na Renaultu se umístnil jako třetí nejrychlejší po 102 kolech, následně pokračoval s nastavováním vozu pro nadcházející závody s R28.

"Byl to další horký den, ale bylo to mnohem lepší než včera a my jsme byli schopni udělat mnoho kol," řekl brazilec. "Cítil jsem se v autě více pohodlně a během týdne jsme se rozhodně zlepšili. Pracovali jsme na různých věcech včetně nastavování vozu, testování nových pneumatik z rána a odpoledne jsme hodnotili některé součástky, které byly použity v několika posledních závodech.


Sebastian Vettel se po návratu do kokpitu Toro Rosso po dvou dnech testů v Red Bullu zapsal na čtvrtou příčku, co se nejrychlejších pilotů týče. Stejně jako ostatní se i on koncentroval na aerodynamiku a nastavování vozu. Toro Rosso vyhodnocovalo některé pochybnosti, možnosti posilovače řízení a odnesli si nové poznatky ve vývoji pro sezónu 2009.

"V tomto posledním testování sezóny bylo naším hlavním cílem vyzkoušet některé nové komponenty na voze a zhodncení dvou jezdců, Sebastiana Buemiho a Takumy Sata", vysvětlil šéf stáje Toro Rosso Fanz Tost. "Ve středu se v kokpitu objevil mladý jezdec Red Bullu Buemi a jak jsme očekávali, odvedl skvělou práci. Ve čtvrtek usedl za volant Sato, ale naneštěstí byl schopný odjet jen několik málo kol ráno, protože kolem oběda začalo pršet. Ovšem i tak Sato podal dobrý výkon."

"Ačkoliv tyto dva dny byly něco jako konkurz na piloty Scuderie Toro Rosso pro sezónu 2009, Red Bull nespěchá s rozhodnutím ve chvílích, kdy se koncetrujeme na podání dobrého výkonu v posledních 4 závodech."

V pátek byl Buemi zpět u svého týmu Red Bull a zajel v testech páty nejrychlejší čas. Švýcar se umístnil před Timo Glockem z Toyoty, který zkoušel program srovnávání aerodynamiky pro nadcházející závody včetně Singapuru a Japonska. Stejně tak tým Toyota pracoval na brzdných a jiných systémech.

"Oproti včerejšku jsme dnes měli mnohem více práce", komentoval Gerd Pfeiffer, manažer týmu Toyota. "Timův program obsahoval práci na aerodynamice pro příští závody, na brzdách a jiných systémech. Během testů jsme neměli jediný problém a posbírali jsme mnoho užitečných dat. Celkově to pro nás byl pozitivní týden, když nepočítám včerejší počasí. Odvedli jsme dobrou práci a můžeme směřovat k poslední 4 závodům s odvahou a sebedůvěrou."


Kompletní páteční sestava s Alexandrem Wurzem na sedmém a Nico Rosbergem na osmém místě.

Neoficiální páteční časy v Jerezu:
1. Pedro de la Rosa, McLaren, 1:18.992
2. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 1:19.250
3. Lucas di Grassi, Renault, 1:19.280
4. Sebastian Vettel, Toro Rosso, 1:19.470
5. Sebastien Buemi, Red Bull, 1:20.005
6. Timo Glock, Toyota, 1:20.482
7. Alexander Wurz, Honda, 1:22.637
8. Nico Rosberg, Williams, 1:22.876

 

Reklama

Reklama

Náš tip

Kdo je online

Právě připojeni - hostů: 17 

Statistiky

Členové : 6759
Obsah : 220

Komentáře


Poslední novinky

Nejčtenější

Pohár konstruktérů 2009

Pos Team Points
View full table